söndag 29 januari 2012

LITE SÖNDAG, LITE UPPSALA OCH LITE KÄRLEK

Söndag. Har varit till avancia på ett HIT-pass, haft födelsedagsmiddag för mamma och hjälpt syster att färga håret. Händelserikt? Not really. Men yadayada.

Angående Uppsala-grejen. Jag flyttade hem igen för det funkade inte, av anledningar jag inte tänker gå in på här för det är privata saker (brukar ju aldrig direkt skriva här vad som är fel utan mest bara isåfall att något är fel, you know?), men det hade iallafall med mig själv att göra. Tråkigt, såklart. Men det kan inte hjälpas, ibland går det bara inte. Ibland måste man fixa till sig själv först.

Jag kommer dock troligtvis (för jag hoppas att saker är annorlunda då och att jag blivit starkare) att flytta dit igen i höst, på en ny linje och antagligen även en ny skola. Ja, det var också en grej, att jag upptäckte att linjen jag gick på (musik på boland) inte riktigt passade mig, tyckte det var tråkigt och ja, jag gillade det inte helt enkelt. Så nu sen jag flyttade hem så har jag börjat kolla upp massa linjer på t.ex. Jensen och Internationella gymnasiet, sen får vi väl se vart jag hamnar i höst. Man ska ju skicka iväg sina ansökningar nu i februari så det är ju dags att bestämma sig nu redan. Men jag tror jag vet ungefär vad jag vill gå för linje iallafall.. så det känns nog okej det här. Och som sagt, jag hoppas verkligen att saker är annorlunda i höst. Att jag är annorlunda.

Avslutningsvis, så vill jag bara säga tack till min underbara vän Siri (nämner henne alltför ofta känns det som men hon är ju mitt ljus i mörkret) som hjälpt/hjälper mig så mycket, för att hon i princip alltid kan få mig att må bättre även när jag mår skitdåligt bara genom ett simpelt samtal i skype. För att hon är som hon är, som min andra hälft. Tack. 

1 kommentar: