torsdag 26 januari 2012

TORSDAG KVÄLL

Hejhej. Idag har jag varit i stan (åkte in vid 13 och hem halv 18), träffade Nadina och var med henne i flera timmar, pratat massor och gick runt runt runt, hehe. Köpte även mammas födelsedags-present då hon fyllde år i tisdags, grattis i efterskott gulliga mamma

Sen var jag till avancia en stund också och testade på xcworx för första gången. Passet var bara en halvtimme så det var ganska kort men samtidigt väldigt jobbigt! Man tränar mage och rygg, typ som core.

Sitter hemma nu, dricker te och blir stundvis nästan självmordsbenägen pga min hosta. Inte okej. Hostan alltså, te är ju helt jätteokej. Har nyss sett nyaste avsnittet av OTH också, fina grejer. Fast det slutade på ett sätt som kanske och kanske inte är helt sinnessjukt dumt och hemskt (beroende på om det blev som jag befarar eller inte) så nu vill vill vill jag bara att nästa avsnitt ska komma så jag kan SE HUR DET GICK!!11

Men hursomhelst, byter ämne.

Just nu och de senaste dagarna har humöret varit lite upp och ner, brukar oftast vara så att jag mår rätt bra/okej på morgonen/dagen sen på kvällen så kommer en jobbig känsla av ångest och deppighet då allt känns meningslöst och jag undrar vad jag kan vara glad åt egentligen, you know the feeling. Jag blir nedstämd helt enkelt. Det är ju inte direkt ovanligt att humöret gör så, går upp och ner som ett cp, men jag undrar bara varför det (i mitt fall) just känns bra på morgonen och mindre bra på kvällen? What's that all about? 

Jaja, jag försöker iallafall så ofta jag kan och orkar att tänka positivt när det blir så, när jag hamnar i jobbiga tillstånd (nu syftar jag bara små svackor, nedstämd-het, smådeppig m.m. och inte på de riktigt dåliga dagarna/stunderna för då funkar ju i princip aldrig det där "se-saker-från-den-ljusa-sidan"-tänket, det går bara inte och då får man ju tyvärr oftast bara vänta ut smärtan, om ingen annan lösning finns). Jag försöker hålla humöret uppe och bara tänka på bra saker. T.ex. att det är mindre än en månad kvar tills jag och Siri drar utomlands till värmen, åh vad jag ser fram emot det! Hihi, nu blev jag lite gladare igen. Så skönt att dra härifrån, speciellt när det är så jäkla kallt här. Och speciellt också när jag ska åka med min fina vän ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar