fredag 6 juli 2012

PEACE&LOVE DAG 3

Trede PL-dagen, på fredagen, så kom vi in lite senare. Skönt, slapp stressa så förbannat. Först blev det Lilla Sällskapet (haha YEAH), var väl okej. Det var mest Siri och Emma som ville se dem, själv är jag inte så jätte-insatt. Men några sköna låtar har dem! Billy Idol, det var ballt. Men det bästa med den konserten var att mitt under så fick jag ett sms av mamma att jag kommit in på samhälls/beteendevetenskaps-linjen på Jensen i höst!! Åååh blev så sjukt glad. Visade Siri smset och vi stod där och hoppade av glädje, sjöng med i låtarna ännu högre och allt blev bara så himla bra helt plötsligt. Det känns fint att det blivit ett så häftigt minne nu, att i framtiden när jag tänker tillbaka på den där Billy Idol-konserten så kommer den vara så speciell eftersom det kommer vara "när jag fick reda på att jag kom in på Jensen osv". Det är DET jag kommer minnas mest med den. För övrigt så var Billy rätt bra, men inte så otrolig/kickass som jag hade trott. Fast är väl inget större fan av honom direkt heller, ville mest bara höra Dancing with myself då den är så jäkla grym.

Blev lite suddigt mitt i allt, dunno whyy


Hursomhelst, efter den lycko-kicken så vare dags för fina Melissa Horn. Siri var fast besluten om att vi skulle stå längst fram så vi gick dit rätt tidigt. Hon var SÅ bra. Så himla himla vacker röst och otroligt söt dessutom. Gillade henne redan innan men det blev definitivt ännu starkare nu. Det enda dryga var att bakom oss så stod det 3 stycken fulla små brudar och skränade med till i princip varenda låt, åh vilken rådamp man fick. Tycker verkligen inte man ska SKRIKA (nynna är ju en annan sak) med till såna där lugnare artister (winnerbäck, melissa horn, regina spector osv), då ju själva grejen oftast är deras fina och speciella röster. Man vill höra DEM sjunga, inte få låtarna sabbade av fylle-skrän. Men jaja, det var hur fint som helst ändå. Fantastiskt konsert.


Sedan for vi heeeeem. Skulle egentligen sett Kent men vi var så trötta sen dagen innan så vi bestämde oss för att strunta i det. Jag har ju sett dem live en gång tidigare (rockoff 2010) så jag var nog ganska okej med det trots allt. Lite bittert känns det ju, men äh. Life goes on osv. Väldigt nöjd med kvällen ändå, woop.


 

         
Posa med våfflaaaa
Haha puckelrygg typ (väntar på att Melissa ska börja)
       

Ljudet jävlas, men annars blev det ganska bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar