måndag 9 juli 2012

PEACE&LOVE DAG 4


Fjärde och sista PL-dagen! Kom in till klockan 20 ungefär, Hoffmaestro var först ut! Var inte speciellt pepp på dem då de kommer till Åland typ varje sommar, men det var bra ändå. Sångaren var ju lite skön, så jäkla speedad. Siri och jag funderade lite på om han inte kan ha ADD eller något, haha.

Efter det var det dags för SKRILLEX! Kickass. Vi stod dock väldigt långt bak för vi insåg att om vi stod längre fram skulle vi väl dö eller något (läs: bli nertrampade), och det spelade inte så stod roll för oss var vi stod under honom heller. Iallafall, DET VAR GALET. Folk var helt sinnes, hahaha. Vi blev knuffade hit och dit hela tiden och folk hoppade runt som grodor. Så onödigt dock när vissa börjar brottas/slåss och grejer. Jag filmade från början och hela tiden vi stod där (vilket väl var en kvart ungefär haha) så filmen blev ju lite som den blev vissa stunder eftersom jag flög överallt, heh. Fast går ju att se vad som händer, så jag är sjukt glad att jag filmade! Vi var kvar så kort stund dels för att det som sagt var så galet och dels för att Rihanna skulle börja 1½ timme efter och på henne ville vi få bra platser så därför drog vi tidiiigt. Men scenen där Skrillex var och den hon skulle vara på var typ precis bredvid varandra så vi hörde ju Skrillex hela tiden ändå. Nice. Sen blev det nästan 3 timmar väntan, haha. Hon var nämligen 40 min försenad. Men när hon väl dök upp var det en riktigt bra show, väldigt häftigt! Fast hon är ju så stor osv så något annat hade man ju knappast räknat med, klart hennes uppträdande blir något extra liksom. Vi hade lyckats ställa oss väldigt långt fram också så det var grymt! Filmade en massa där med (och fotade såklart, dock var det skiiiitsvårt att få bra bilder, speciellt med min lame-ass mobilkamera) så lägger upp något som blev okej/sevärt här, haha. Efter Rihanna åkte vi hem, bara jag och Siri den här gången då vi skulle upp tidigt morgonen därpå för att fara hem till mig. Vi kom hem vid 3-4 nån gång tror jag. 


Hursomhelst, de här 4 kvällarna på PL var helt otroligt bra och jag har verkligen fått minnen för livet. Tycker absolut att det är något man borde uppleva (för mig räcker det nog med en gång dock), det var så ballt. Gillade ju som sagt inte festival-livet något vidare, men konserterna.. GULD. Världens kick på livet, fantastiskt. Mina favoriter var Icona Pop, Simple Plan och Mumford and Sons tror jag. Tyckte liksom bäst om de lite mindre artisterna, Rihanna var verkligen inte det bästa på PL enligt mig. Är väl kanske lite som det är i livet; att det är de små sakerna som känns finast/viktigast. Hade otroligt roligt iallafall och ångrar inte detta för en sekund! Mina krossade tår och min sönderskrikta hals till trots, haha. VÄRT.



Skrillex, woooooooooooh!

Fick i princip inga bra bilder på Rihanna. Filmade mest istället (vilket inte heller blev så bra, men bättre iaf)
         
Några av alla mina Rihanna-videos (dåligt ljud osv, jag vet. men, det är tanken som räknas. eller något, hehe)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar