måndag 7 maj 2012

ALLT VI HAR ÄR NU


Hallojsan (haha vad fult). Har blivit dåligare på att blogga, vilket mestadels beror på att jag har skaffat Instagram och, som så många andra, även blivit lite beroende av det. Hehe. Men det är kul, heter ssaffrans där för övrigt.

Hursomhelst, i helgen så har jag varit i Sverige igen. Denna gång blev det systerhäng i Stockholm och på söndagen, igår, så tog jag tåget till Uppsala och träffade saknade Emelie! Vi köpte lunch på bästa Cupido och satte oss nere vid ån. Bara pratade och njöt av solen. Det var så jäkla fint väder och jag blev påmind om hur mycket jag älskar Uppsala, så otroligt mysig stad och jag gillar att jag känner den så bra i och med att jag bodde där ett halvår. Jag måste faktiskt tillbaka i höst känner jag, jag vill det. Och det var så kul att träffa Emmi igen, sist vi sågs var ju.. i slutet på december (!!). Holy crap. Men, ska verkligen försöka träffa henne oftare hädanefter. Vi pratade om att kanske ha en sleepover hemma hos henne om nån vecka, awesome.

Annars då? Våren gör att det för det mesta känns lite lättare och finare att leva, vilket ju är härligt. Men allt det där går ju så upp och ner så man kan ju aldrig säga riktigt säkert hur det är. Man jobbar på det, bit för bit, helt enkelt. Tar en dag i taget, fokuserar på nuet och försöker att inte tänka så mycket på det. Chillar lite, något jag haft svårt med så länge nu. Men jag kämpar på och försöker lära mig det nu iallafall och det är det som räknas. Hur saker varit är inte aktuellt längre, inte viktigt, inget att lägga energi på. "Allt vi har är nu". 

Men nu, just nu i denna stund när jag skriver det här, så känns det rätt bra iallafall. Att sommaren närmar sig och allt vad den innebär (alla grymma planeringar och alla andra spontana saker och fina impulser som säkerligen kommer ske) gör mig så pepp, pepp på livet. Så idag, den här dagen hittills, så mår jag bra. Igår finns inte längre och imorgon är en annan sak. Vi får vänta och se.


"So I found a reason to let it go, tell you that I'm smiling but I still need to grow"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar